2009. február 26., csütörtök

Alapanyagok

Négy éve az összes fám a szabadföldben nevelkedik. Szinte minden évben alkalmam volt rá, hogy begyűjtőkörútra menjek, kivéve 2008 tavaszát, ugyanis a munkám nem engedte. Külföldön tartózkodásom miatt csak néhány onnan szerzett bükköt és egyetlen egy vörösfenyőt zsákmányoltam tobozokkal. Emiatt a néhány műanyag kotlikba nevelt fákat is kénytelen voltam kiültetni. De ennek vége! Most már itthon dolgozom és ez így is marad, ha csak nem fognak elhurcolni valahova akaratomon kívül.
A szabadföldben lévő fák most már aránylag formásak és néhányuk tálba is kerülhet az idén.
Természetesen a bonsaifa nevelés az én hobbim is és a magam öröme. Emiatt az egyéni elképzeléseim a saját örömöm szolgálja, mégha valaki máshogyan is csinálná. Persze meghalgatom a kritikákat is. A bonsaiokról sokat olvasok, tanulok és tanulmányozom a képeket miként is kellene, hogyan is néz ki egy igazi, mindenki álltal elismert bonsaifa.
Visszatérve a szabadföldi fákra ezeket fogom idén megint kiásni, mint két éve is tettem a gyökér erőteljes szétnövése megelőzése miatt. Ezek között is sok faj megtalálható, de nem lesz bonsai mindegyikből.Kerti alakfákat is nevelek majd belőlük mivel néhánynak nagy levelei vannak és úgy gondoltam a szabadban is formálok néhányat. Szerencsére helyem van bőven.

Nincsenek megjegyzések: