2009. március 25., szerda

Taxus baccata alakítása

Ilyen kinézettel jutottam egy Tiszafához 2006-ban tavasszal és...
egy alapozáson esett keresztül, majd jól besűrűsödött.

Ezt a Tiszafát három éve nevelem és különösen jó bonsainak való faj. Akárhogyan metszem mindig képes megújulni. A kertben helyezkedett el ezidáig, most pedig beletettem egy faládába, ugyanis nagyobb tálakból hiányom van, pedig szívesen betettem volna. Na, de kell még neki alakulni és vastagodni is, amihez kell még néhány év.
Metszés, drótozás után a mostani magassága 38 cm, a törzse átmérője 24 mm.


3 megjegyzés:

Ördög Balázs írta...

Szia!
Alumínium és rézdrótot használsz? Alumíniumot még eddig nem nagyon használtam nem törik könnyen?

Takács Gábor írta...

Nem nem törik csak az 1 mm-es egy kicsit de a sem vészes. Az is csak akkor ha többször hajligatom, megesett már de kibírható. A vékonyakat a vékony ágakra használom mert puhább mint a réz. Egyszerű kábelspanoló 6 eres és azt szétszedem. Nem is alu hanem inkább valami ötvözet, de nem oxidálódik az sem így nekem megteszi.

Ördög Balázs írta...

Ok kösz