2011. március 8., kedd

Pinus mugo 'Mops'

Szintén faiskolában vettem ezt a törpefenyőt. A dús elágazása fogott meg, szeretem a letisztult fa formájú bonsaiokat. Megpróbálok ebből kihozni egy hasonlót csak nincs nagy tapasztalatom a fenyőkkel. Talán a legnehezebb fafaj számomra. Tavaly szereztem egy Picea abiest de sajnos elpusztult. Okát nem tudom. Szépen kihajtott, erősnek tűnt, de a nyár végén elpusztult. Lehet a locsolás átadása, de lehet én szúrtam el valamit...nem tudom.
Remélem ennél a fánál nem így járok, jobban is figyelek majd.

Elég alacsony az első elágazás, de nem akartam még levágni mert így is vagy öt cm földet lekapartam a gyökárnyak körül és még lehet kb. ennyit ezért még marad az az ág és aztán meglátom.
Az átültetés ennél is várat még magára.










Ez lenne az elölnézet első meglátásom alapján, de aztán -néhány sör elfogyasztása után- más nézeteim is támadtak...mindegy idén így fejlődtetem és meglátom.








7 megjegyzés:

MapleTree írta...

Szintén jó lett, nagyon látványos az átalakulás, szeretem az ilyen előtte-utánna képeket,de érdemes elgondolkodni rajta, hogy a törzsből jövő ágaknál, ahol több jön egy helyről, esetleg egyet kellene csak megtartani, mert azon a részen meg fog vastagodni a törzs így.

üdv
Attila

Hirth János írta...

Üdv!
Jó lett, gratula.

Rab István írta...

Szia Gábor
Nagyon jó lett.bár lehet én azt a két alsó ágat kiszedném
Üdv István

Tóth-Szabó Balázs írta...

Szia!
Előre bocsátom, hogy őszinte leszek, amiért lehet, hogy a végén majd szégyenkezni fogok.
Ez messze a legjobb alakítás, amit mostanában láttam! Őszintén mondom, hogy visszapörgetve a bejegyzéseid, ez óriási lépés! Tehetségben nincs hiány.
De. Tessék tisztességesen megtanulni drótozni! Az egy dolog, hogy zöld-sárga. Rántsd le a szigetelést és lágyítsd ki a rezet, sokkal könnyebb lesz vele dolgozni. Megértem, hogy nincs rá keret, nekem sincs, de ettől még lehet szebben csinálni. Ha teheted szerezz be eloxált alu drótot, mert ég és föld a difi. A drót vezetését meg meg kell tanulni, nincs mese, főleg annak, aki ilyen alakításokat művel. Keresztbe-kasul, össze vissza. Hát finoman szólva is ronda.
Viszont a fa, az nagyon tipp-topp. Pár év múlva kiállítás érett lesz.

Tirpák Bálint Gábor írta...

Szervusz!
Megkell mondjam, kedvelem a blogodat,öröm nézni amit csinálsz, jó látni egy folyamatos fejlődést. Tetszik ahogy hozzányúltál a fához és végigvitted következetesen az alakítást. Csak azt tudom mondani, hogy nagyon jószemed van ehez és igaza van Balázsnak, tehetségben nálad nincs hiány!
Ha elkezded a rügyek visszacsipkedését és az "ipszilonok" kialakulnak...kezdek irigylenni.. ;) Gratula!
Egyébként milyen magas a fa?
Üdv.:Bálint

Takács Gábor írta...

Szia Bálint!

A mostani magassága a földfelszíntől 32 cm., de szeretnék még olyan 3-4 cm-t lekaparni fokozatosan a gyökérnyak körül.
Üdv.: Gábor

Tirpák Bálint Gábor írta...

Szervusz!
Csak kíváncsiskodásból kérdeztem a magasságot. Így már viszont elég jól elképzelhető, milyen lehet valójában (mert a fényképek mindig csalnak).
Újfent gratula!
Duzzadnak már a rügyei?

Üdv.: Bálint